Lovejoy 68514411494 klauwkoppelingspin is ontworpen voor koppeloverdracht tussen twee assen en beschermt componenten tegen schade door trillingen en schokken te dempen. Deze spider is een mechanisch element dat wordt gebruikt voor motion control-toepassingen. Het reageert perfect op temperatuurregelingen, trillingen, verkeerde uitlijning, chemicaliën, beperkte ruimte en hoge snelheden en is ideaal voor energieopwekking, afvalwater, voedsel en dranken, pulp en papier, staal en maritieme industrieën.
Kenmerken:
- Lovejoy 68514411494 klauwkoppelingspin is geschikt voor verkeerde uitlijning van hoekige en parallelle assen voor continu gebruik door elektrische motoren aangedreven machines, evenals toepassingen voor bewegingscontrole, spanning en trillingsbeheer.
- Het heeft een SOX-nitrilrubberconstructie voor een uitstekende slijtvastheid, het absorberen van schokbelastingen en bescherming tegen vuil, olie, zand, vet en vocht.
- Het voorkomt metaal op metaal contact, zorgt voor minder interne slijtage en levert een koppel tot 417 inch-lb.
- Deze spider met een solide centrale elastomeer wisselplaat is geschikt voor algemene krachtoverbrengingstoepassingen waarbij de BE-afmeting (afstand tussen uiteinden van aangedreven en aandrijfassen) redelijk constant zal blijven en een geschikte opening kan bieden.
- De zwart gekleurde Lovejoy 68514411494 spider biedt een hoog dempend vermogen & goede chemische weerstand
- Het heeft een hardheid van 80 Shore A, zelfs bij temperaturen van -40 graden tot 212 graden Fahrenheit.
Compatibele accessoires:
- Lovejoy LC-type Jaw Coupling Hubs: Deze hubs hebben een faalveilig ontwerp zonder metaal op metaal contact, zodat ze zelfs presteren als het elastomeer faalt. Ze zijn geschikt voor toepassingen met snelheden van meer dan 1750 RPM.
- Lovejoy Koppelhalsbanden: C Type en H Type kragen bieden een groot koppel en boringcapaciteit en zijn voorzien van radiaal verwijderbare elastomere kussens voor onderhoudsgemak. Ze hebben geen metaal op metaal contact, waardoor er geen onderhoud nodig is en ze bestand zijn tegen vuil, zand, olie, vocht en vet.
Normen en goedkeuringen:
Veelgestelde vragen:
V. Wat is het verschil tussen Lovejoy-spinontwerpen met een open centrum en een solide centrum?
A. Het ontwerp met open midden van de Lovejoy-koppelingsspinnen is geschikt in nauwe BE-situaties, waar eenheden zo dicht mogelijk bij elkaar moeten worden geplaatst. Dit ontwerp heeft echter geen ondersteuning over de volledige diameter, aangezien de poten van de spin alleen zijn verbonden door een dun stuk materiaal. Het heeft snelheidsbeperkingen tot 1750 tpm voor NBR en 3600 tpm voor urethaan / hytrel.
Het solide middenontwerp van Lovejoy-spinnen is geschikt voor algemene krachtoverbrengingstoepassingen waarbij de BE-afmeting redelijk constant zal blijven en een geschikte opening kan bieden.
V. Wat is de betekenis van de kleuren van Lovejoy-spinnen?
A. - Zwart - Lovejoy-spinnen met 80 Shore A-hardheid die uitstekende dempingseigenschappen garanderen.
- Geel - Spinnen met 92 Shore A hardheid gebruikt in hydraulische toepassingen.
- Rood - Lovejoy koppelingsspinnen met 95 / 98 Shore A hardheid geschikt voor toepassingen met een hoog koppel.
- Groen - Lovejoy-spinnen met 64 Shore D-hardheid voor vochtige omgevingen.
- Blauw - Lovejoy-spinnen met 92 & 95 Shore A-hardheid voor chemische weerstand en hoge koppelmogelijkheden.
- Tan / Bronze - Lovejoy-koppelingsspinnen met 55 Shore D-hardheid om een uitstekende chemische weerstand te garanderen.
V. Hoe installeer je een spinkoppeling?
A. - Voordat u naven op een as installeert, schuift u een borgkraag op de as.
- Steek een sleutel in de spiebaan. Zorg ervoor dat de sleutel goed in de spiebaan past, met minimale beweging van links naar rechts.
- Schuif een naaf op de as (over de spie) en lijn het oppervlak van de naaf uit met het uiteinde van de as.
- Gebruik een gekalibreerde momentsleutel om de stelschroeven vast te draaien.
- Controleer de uitlijning met behulp van een rechte randmethode of een meetklok, waarbij u metingen uitvoert op vier locaties, 90 graden uit elkaar.
- Wikkel de spin rond de naven en steek een poot van de spin in elke ruimte tussen de koppelbekken.
- Lijn de pinnen aan de zijkant van de kraag uit met de groeven in de spin.
- Controleer de stelschroeven opnieuw op vastzitten en controleer de axiale en hoekuitlijning opnieuw op nauwkeurigheid.
- Verwijder al het materiaal en gereedschap uit de buurt van de koppeling en de as. Installeer de juiste koppelingsbescherming volgens de OSHA-vereisten.