MARATHON MOTORS Blue Chip-motoren voor zwaar gebruik, gevaarlijke belasting Divisie 1 explosieveilige, stijve basis


Marathon driefasige AC-motoren voor gevaarlijke locaties hebben geen startcondensatoren, bedrijfscondensatoren of centrifugale startschakelaars nodig, die allemaal kunnen verslijten en defect raken. Ze hebben meer koppel en efficiëntie dan enkelfasige motoren voor gevaarlijke locaties.

FILTER
Bijeenkomst: ALLEEN F1 , Lagers: Ball , Plicht: Doorlopend , Behuizingstype: EPFC , Kadermateriaal: Gietijzer , Groene certificering of andere erkenning: NEMA Premium beoordeeld , Isolatieklasse: F , IP waarde: 54 , kW: 22.4 , Max. Omgevingstemperatuur: 40 graden C , Motortoepassing: Gevaarlijke locaties , Motorontwerp: 3 fases , Ontwerp motorbehuizing: Volledig ingesloten ventilatorgekoeld , Motorasontwerp: Ingetoetst , Thermische motorbeveiliging: T-stat , Montage type: STIJF , Oriëntatie: Horizontaal , Fase: 3 , Rotatie: CW / CCW , toerental: 1800 , servicefactor: 1.15 , Normen en goedkeuringen: UL , Temp. Code: T3B
Style ModelitemHzEfficiëntie GroepBijlageLoodlengteLengte zonder schachtMotor TypeMontagePrijs (ex BTW)
A
286TTGN6537
Explosieveilige motor60-EPFC---Stijf€5,315.71
B
364TTGS16536
Motor op gevaarlijke locaties60NEMA-premieVolledig ingesloten ventilatorgekoeld-25.375 "3 fasesStijf€14,257.36
C
365TTGS16540
Motor op gevaarlijke locaties50/60NEMA-premieVolledig ingesloten ventilatorgekoeld-26.375 "3 fasesStijf€18,764.47
D
143TTGN6526
Motor op gevaarlijke locaties50/60PremiumVolledig ingesloten ventilatorgekoeld--3 fasesStijf€1,164.66
E
145TTGN6526
Motor op gevaarlijke locaties50/60PremiumVolledig ingesloten ventilatorgekoeld--3 fasesStijf€1,444.59
F
145TTGN6527
Motor op gevaarlijke locaties50/60PremiumVolledig ingesloten ventilatorgekoeld--3 fasesStijf€1,541.06
G
184TTGN6501
Motor op gevaarlijke locaties50/60CEEVolledig ingesloten ventilatorgekoeld6"15.125 "3 fasesBase€2,611.76
H
286TTGN16577
Motor op gevaarlijke locaties60NEMA-premieVolledig ingesloten ventilatorgekoeld8"23.187 "3 fasesVoet€8,024.84
I
326TTGS6532
Motor op gevaarlijke locaties50/60NEMA-premieVolledig ingesloten ventilatorgekoeld8"25.125 "3 fasesVoet€10,769.01
J
364TTGS16577
Motor op gevaarlijke locaties50/60NEMA-premieVolledig ingesloten ventilatorgekoeld8"25.625 "3 fasesVoet€13,638.84
K
324TSTGS6501
Motor op gevaarlijke locaties50/60PremiumVolledig ingesloten ventilatorgekoeld8"23.625 "3 fasesBase€10,467.61
L
324TTGS6529
Motor op gevaarlijke locaties50/60PremiumVolledig ingesloten ventilatorgekoeld6"25.125 "3 fasesBase€10,295.08
M
326TTGS16546
Motor op gevaarlijke locaties60----Motor voor zwaar gebruik-€9,650.11
N
254TTGN16549
Motor op gevaarlijke locaties60----Motor voor zwaar gebruik-€4,322.54
O
286TTGN16546
Motor op gevaarlijke locaties60----Motor voor zwaar gebruik-€5,953.86

Werkingsmechanisme

  • Een basiswisselstroommotor bestaat uit een draadspoel en twee vaste magneten rond een as.
  • Wanneer een wisselstroom (AC) lading wordt toegepast op een draadspoel, verandert deze in een elektromagneet.
  • De elektromagneet wekt een magnetisch veld op.
  • Omdat het magnetische veld door rotatie voortdurend verandert, produceert het een elektrische stroom in de rotor, volgens de wet van elektromagnetisme.

Voordelen

  • Ze voldoen aan de NEMA premium efficiëntieclassificaties.
  • Deze motoren uit de Blue Chip-serie zijn gemaakt van 100% gietijzer voor stijfheid en minder trillingen.
  • Op hun interne en externe oppervlakken is epoxyverf aangebracht.
  • Ze hebben koolborstels die vonken, dus de behuizingen hebben dikke muren en lange flenzen waar de eindbellen het frame raken.
  • De veldbedrading moet worden voltooid in een afzonderlijk of aangesloten bedradingscompartiment dat voldoet aan dezelfde klasse- en groepsnormen voor gevaarlijke locaties als de motor.
  • Ze worden geleverd met een roestvrijstalen naamplaatje en een extra grote NEC-conforme kabeldoos die draait om meer veldbedrading en afsluiting mogelijk te maken.

Normen en goedkeuringen

  • Explosieveilige klasse I, divisie 1, groepen C & D en klasse II, divisie 1, groepen F & G
  • CSA
  • UL

Veelgestelde Vragen / FAQ

Wat is een TEFC-behuizing?

Een volledig gesloten ventilatorgekoelde (TEFC) motor heeft een frame dat luchtuitwisseling tussen de binnen- en buitenkant van de motor voorkomt. Dit voorkomt dat luchtverontreiniging en in mindere mate vloeistoffen de motor binnendringen. Een externe ventilator blaast lucht over het frame om de motor te koelen, en het frame is geribbeld om het oppervlak voor warmteafvoer te vergroten.

Wat is Klasse I Divisie 1?

Divisie 1 is een subset van Klasse I. Het wordt gedefinieerd als een gebied waar explosieve of ontvlambare gassen, dampen of vloeistoffen kunnen voorkomen onder normale, dagelijkse bedrijfsomstandigheden.

In wat voor soort omgeving worden deze motoren gebruikt?

Deze motoren zijn bedoeld voor omgevingen waar ontvlambare dampen of gassen (zoals propaan, ethyleen en methaan) aanwezig zijn. Deze explosieveilige motoren zijn ook geschikt voor ruimtes met brandbaar stof (houtskool / roet / graanstof).

We zijn hier om te helpen!

Op zoek naar een onderdeel dat hier niet vermeld staat?