Bijeenkomst: ALLEEN F1 , Lagers: Ball , Plicht: Doorlopend , Behuizingstype: EPFC , Kadermateriaal: Gietijzer , Groene certificering of andere erkenning: NEMA Premium beoordeeld , Isolatieklasse: F , IP waarde: 54 , kW: 22.4 , Max. Omgevingstemperatuur: 40 graden C , Motortoepassing: Gevaarlijke locaties , Motorontwerp: 3 fases , Ontwerp motorbehuizing: Volledig ingesloten ventilatorgekoeld , Motorasontwerp: Ingetoetst , Thermische motorbeveiliging: T-stat , Montage type: STIJF , Oriëntatie: Horizontaal , Fase: 3 , Rotatie: CW / CCW , toerental: 1800 , servicefactor: 1.15 , Normen en goedkeuringen: UL , Temp. Code: T3B
Werkingsmechanisme
- Een basiswisselstroommotor bestaat uit een draadspoel en twee vaste magneten rond een as.
- Wanneer een wisselstroom (AC) lading wordt toegepast op een draadspoel, verandert deze in een elektromagneet.
- De elektromagneet wekt een magnetisch veld op.
- Omdat het magnetische veld door rotatie voortdurend verandert, produceert het een elektrische stroom in de rotor, volgens de wet van elektromagnetisme.
Voordelen
- Ze voldoen aan de NEMA premium efficiëntieclassificaties.
- Deze motoren uit de Blue Chip-serie zijn gemaakt van 100% gietijzer voor stijfheid en minder trillingen.
- Op hun interne en externe oppervlakken is epoxyverf aangebracht.
- Ze hebben koolborstels die vonken, dus de behuizingen hebben dikke muren en lange flenzen waar de eindbellen het frame raken.
- De veldbedrading moet worden voltooid in een afzonderlijk of aangesloten bedradingscompartiment dat voldoet aan dezelfde klasse- en groepsnormen voor gevaarlijke locaties als de motor.
- Ze worden geleverd met een roestvrijstalen naamplaatje en een extra grote NEC-conforme kabeldoos die draait om meer veldbedrading en afsluiting mogelijk te maken.
Normen en goedkeuringen
- Explosieveilige klasse I, divisie 1, groepen C & D en klasse II, divisie 1, groepen F & G
- CSA
- UL
Veelgestelde Vragen / FAQ
Wat is een TEFC-behuizing?
Een volledig gesloten ventilatorgekoelde (TEFC) motor heeft een frame dat luchtuitwisseling tussen de binnen- en buitenkant van de motor voorkomt. Dit voorkomt dat luchtverontreiniging en in mindere mate vloeistoffen de motor binnendringen. Een externe ventilator blaast lucht over het frame om de motor te koelen, en het frame is geribbeld om het oppervlak voor warmteafvoer te vergroten.
Wat is Klasse I Divisie 1?
Divisie 1 is een subset van Klasse I. Het wordt gedefinieerd als een gebied waar explosieve of ontvlambare gassen, dampen of vloeistoffen kunnen voorkomen onder normale, dagelijkse bedrijfsomstandigheden.
In wat voor soort omgeving worden deze motoren gebruikt?
Deze motoren zijn bedoeld voor omgevingen waar ontvlambare dampen of gassen (zoals propaan, ethyleen en methaan) aanwezig zijn. Deze explosieveilige motoren zijn ook geschikt voor ruimtes met brandbaar stof (houtskool / roet / graanstof).