A B Bijeenkomst: ALLEEN F1 , Plicht: Doorlopend , Behuizing: DP , Behuizingstype: TEFC , Kader: 215TZ , Kadermateriaal: Gewalst staal , Kadergrootte: 184TZ , Hz: 60 , Isolatieklasse: F , kW: 7.50 , Motortype: Blower / ventilatormotor , Montage: Stijf , Montage type: STIJF , NEMA-ontwerp: L , Oriëntatie: Horizontaal , Totale lengte: 16.7200 , Fase: 1 , Rotatie: SELECTIEF CCW , toerental: 1800 , Schachtdia.: 1.1250 , Normen en goedkeuringen: UL
Werkingsmechanisme
- Elektromotoren zetten elektrische energie om in mechanische energie voor het opwekken van beweging.
- Kracht wordt in de motor geproduceerd door de interactie tussen een wikkeling met wisselstroom (AC) of gelijkstroom (DC) en het magnetische veld.
Voordelen
- Marathon-centrifugaalventilatormotoren hebben permanent gesmeerde kogellagers die mechanisch op het asuiteinde zijn vergrendeld om motorwrijving te verminderen.
- Ze hebben stalen geconstrueerde frames voor structurele stijfheid en worden geleverd met een stevige montagebasis.
- Deze units zijn uitgerust met een TEFC open druipwaterdichte behuizing om de koellucht door de motor te laten stromen en zo oververhitting te voorkomen.
- Deze 1-fase units met een hoog startkoppel zorgen voor een efficiënte stroomvoorziening bij continu gebruik en een stille werking.
Veelgestelde Vragen / FAQ
Wat is het verschil tussen 1, 2 en 3-fase motoren?
- 1-fase motor: Stroom vloeit door een enkele geleider.
- 2-fasen motor: Stroom vloeit door 4-draads geleiders (2 voor elke fase).
- 3-fasen motor: Stroom vloeit door 3 aparte geleiders.
Voorkomen deze motoren overbelasting?
Ja, deze Marathon centrifugaal ventilatormotoren hebben een automatische reset thermische beveiliging om overbelasting te voorkomen.
Hoe kiezen tussen open en druipwaterdichte behuizingsmotoren?
Motoren met open behuizing zijn ideaal voor locaties met minimale ventilatie. Hun open ontwerp zorgt ervoor dat de lucht vrij door de motor circuleert. Aan de andere kant bieden open druipwaterdichte behuizingen ventilatie en voorkomen ze dat vloeistofdruppels in de motorbehuizing terechtkomen.