MARATHON MOTORS Gevaarlijke belasting Divisie 1 explosieveilige motoren, zwaar gebruik, drie fasen, C-gezicht voetloos


Explosieveilige motoren van Marathon voor gevaarlijke toepassingen, Divisie 1, werken in omgevingen die worden blootgesteld aan mogelijk explosieve of ontvlambare atmosferische dampen, dampen, stof of gassen. Ze worden gebruikt in Klasse 1 (Groep C & D) & Klasse 2 (Groep F & G) locaties.

FILTER
lagers: Ball , Plicht: Doorlopend , Efficiëntiegroep: NEMA Premium Efficiënt , Max. Omgevingstemperatuur: 40 graden C , Motortoepassing: gevaarlijke locaties , Motorontwerp: 3 fases , Ontwerp motorbehuizing: Volledig ingesloten ventilatorgekoeld , Motorasontwerp: Ingetoetst , Fase: 3 , Temp. Code: T3B
Style ModelLoodlengteInlijstingFrame MateriaalLengte zonder schachtThermische motorbeveiligingTypeplaatje RPMNEMA-ontwerpNominale efficiëntiePrijs (ex BTW)
A
213TTGND16001
6"213TCGietijzer20 5 / 16 "T-stat3525B91.7%€2,764.86
B
182TTGN16003
6"182TCGietijzer16 "T-stat3525B89.5%€1,880.63
B
143TTGN16539
12 "143TCGietijzer13 1 / 16 "T-stat1765B82.5%€1,253.32
B
145TTGN16036
12 "143TCGietijzer13 1 / 16 "T-stat1755B50.5%€1,449.04
C
056T17G15615
18 "56CGewalst staal14 1 / 16 "automobiel1725B85.5%€1,013.25
C
056T17G15599
18 "56CGewalst staal14 1 / 16 "automobiel1725A86.5%€993.26
C
056T17G15601
18 "56CGewalst staal14 1 / 16 "automobiel1725B87.5%€1,456.28

Werkingsmechanisme

  • Elektromotoren zetten elektrische energie om in mechanische energie voor het opwekken van beweging.
  • Kracht wordt in de motor geproduceerd door de interactie tussen een wikkeling met wisselstroom (AC) of gelijkstroom (DC) en het magnetische veld.

Voordelen

  • Marathon motoren voor gevaarlijk gebruik worden geleverd in explosieveilige kabeldozen voor een efficiënte werking in ruwe omgevingen.
  • Ze hebben een frameconstructie van gietijzer of gewalst staal voor structurele stijfheid en corrosiebestendigheid, bij temperaturen tot 40 graden Celsius.
  • Deze geïsoleerde units van klasse B elimineren de noodzaak van bedrijfscondensatoren, startcondensatoren en centrifugale startschakelaars om defecten of slijtage van motoren te voorkomen.
  • Ze worden geleverd met T-stat- of autothermostaten die zijn aangesloten op het regelcircuit.
  • Deze driefasige modellen hebben rechtsom of linksom draaiende assen en leveren snelheden tot 3525 tpm.
  • Ze zijn uitgerust met een TEFC-behuizing om koellucht door de motor te laten stromen en zo oververhitting te voorkomen.
  • Deze C-face, voetloze montage-eenheden hebben kogellagers om motorwrijving te verminderen.

Normen en goedkeuringen

  • UL
  • NEMA

Veelgestelde Vragen / FAQ

Wat betekent isolatieklasse B?

Deze motoren hebben isolatie van klasse B voor temperatuurregeling. Klasse B geïsoleerde motoren kunnen temperaturen aan tot 130 graden C.

Voorkomen deze motoren overbelasting?

Ja, Marathon motoren hebben een T-stat of automatische reset thermische beveiliging om overbelasting te voorkomen.

Wat is het verschil tussen een-, twee- en driefasige motoren?

  • Enkelfasige motor: Elektriciteit stroomt door een enkele geleider.
  • Tweefasige motor: Elektriciteit stroomt door 4-draads geleiders (2 voor elke fase).
  • Driefasige motor: Elektriciteit stroomt door 3 afzonderlijke geleiders.

We zijn hier om te helpen!

Op zoek naar een onderdeel dat hier niet vermeld staat?