VAL-MATIC Ontluchtingskleppen


Val-Matic ontluchtingsventielen worden gebruikt in pijpleidingen voor het hanteren van met vaste stoffen beladen vloeistoffen om continu ongewenste lucht te laten ontsnappen. Ze zijn voorzien van 316 roestvrijstalen interne componenten die bestand zijn tegen blootstelling aan waterstofsulfide en agressieve vloeistoffen.

FILTER
Lichaams materiaal: Gietijzer , Connectie type: FNPT , Vlottermateriaal: 316 roestvrij staal , Afzetmaat: 1 / 2 "
Style ModelInlaatgrootteMax. Hoogte Vloeistoftemp.Max. DrukPrijs (ex BTW)
A
15A.3
1"250 ° F175 psi€220.53
B
38
1"250 graden F150 psi€625.09
A
15A
1 / 2 "250 graden F175 psi€208.39
B
38.2
2"250 graden F150 psi€658.63
C
48A
2"250 graden F150 psi€1,220.57
C
48A.2
3"250 graden F150 psi€1,328.74
A
15A.2
3 / 4 "250 graden F175 psi€201.71
C
48A.3
4"250 graden F150 psi€1,605.31

Ontluchtingskleppen

Val-Matic ontluchtingsventielen zijn ontworpen voor gebruik in pijpleidingen, waar vloeistoffen met vaste stoffen worden verwerkt, voor het continu afvoeren van ongewenste lucht en zijn voorzien van 316 roestvrijstalen interne componenten die bestand zijn tegen blootstelling aan waterstofsulfide en agressieve vloeistoffen. Deze units zijn uitgerust met een zeshoekige steel in geleide drijvers met ronde bussen om de ophoping van vuil te voorkomen en een niet-verstoppingsontwerp om de noodzaak van terugspoelen tot een minimum te beperken. Kies uit een breed scala van deze NSF 61 & 372 gecertificeerde kleppen, verkrijgbaar in 150 & 175 psi maximale drukken op Raptor Supplies.

Werkingsmechanisme

  • Monteer het Val-Matic ontluchtingsventiel op de hoogste punten in een pijpleiding waar gemakkelijk lucht wordt verzameld.
  • Het vloeistofniveau neemt af naarmate luchtbellen de klep binnendringen en de vloeistof binnenin vervangen.
  • Wanneer het niveau daalt tot waar het de vlotter niet langer drijft, zakt de vlotter. Deze beweging trekt de zitting weg van de opening, waardoor de klep wordt geactiveerd om de verzamelde lucht in de atmosfeer te openen en af ​​te voeren.
  • Terwijl de lucht wordt vrijgegeven, komt er weer vloeistof in de klep, waardoor de vlotter opnieuw wordt opgetild en omhoog gaat totdat de zitting tegen de opening duwt, waardoor de klep wordt gesloten.
  • Deze cyclus herhaalt zich automatisch zo vaak als nodig is om een ​​luchtvrij systeem in stand te houden.

Voordelen

  • Val-Matic klep met kleine opening is geschikt voor gebruik met pijpleidingen om ongewenste lucht af te voeren; ideaal voor gebruik in afvalwaterbeheer en chemische verwerkingsinstallaties.
  • Deze units zijn uitgerust met een zeshoekige steel in ronde, door bussen geleide drijvers, waardoor ophoping van vuil wordt voorkomen.
  • Ze hebben een veerkrachtige zitting voor een positieve afsluiting en een 316 RVS binnenbekleding voor bescherming tegen agressief water en waterstofsulfide.
  • Deze ontluchtingskleppen hebben een niet-verstoppingsontwerp dat terugspoeling verwijdert.

Normen en goedkeuringen

  • NSF372
  • NSF61
  • ISO

Veelgestelde Vragen / FAQ

Wat is het verschil tussen ontluchtingskleppen en ontluchtingskleppen?

Een ontluchtingsventiel opent bij atmosferische druk en sluit automatisch wanneer er vloeistof aanwezig is. Een overdrukventiel laat verzamelde lucht niet ontsnappen bij drukken onder het instelpunt.

Waar installeer je ontluchtingsventielen?

Ontluchtingskleppen en luchtvacuümkleppen worden doorgaans om de 800 m op de lange leiding geïnstalleerd om gemakkelijk lucht in het systeem te laten ontsnappen en aan te zuigen.

Wanneer gebruiken we een ontluchtingsventiel?

In water- of irrigatieschema's wordt meestal een ontluchtingsklep gebruikt om ervoor te zorgen dat alle meegevoerde lucht in het watersysteem automatisch wordt vrijgegeven om de systeemprestaties te maximaliseren.

We zijn hier om te helpen!

Op zoek naar een onderdeel dat hier niet vermeld staat?