Het Baldwin 150 DAHL-brandstoffiltersysteem is ontworpen voor het effectief verwijderen van water en vaste verontreinigingen uit dieselbrandstof voordat het pompen of injectoren bereikt, waardoor een langere levensduur wordt geboden en ongeplande stilstand wordt verminderd.
Kenmerken:
- Het beschikt over een unieke, door DAHL gepatenteerde depressuriser conus die de stroom van de brandstof over een groot oppervlak verdeelt en het mogelijk maakt om water en vuil van de brandstof te scheiden.
- Het is uitgerust met een terugstroomklep die de brandstof in het brandstofsysteem houdt door geen vloeistof terug te laten stromen naar de tank tijdens het uitschakelen.
- Deze unit heeft een dubbele kamer die zorgt voor een efficiënte waterafscheiding aan de zuigzijde en filtering van verontreinigingen. Het levert minder mechanische weerstand omdat de brandstof maar twee keer van richting verandert.
- Het elimineert luchtinsluiting omdat de inlaat- en uitlaatpoorten zich aan de bovenkant van het apparaat bevinden en is voorzien van een aluminium kom (tot 20-ounce watercapaciteit) waardoor constant aftappen niet nodig is.
Normen en goedkeuringen:
Veelgestelde vragen:
V. Wat is het doel van een schotsysteem?
A. Het is ontworpen om emulgering (combinatie van twee vloeistoffen) te stoppen en ingesloten lucht uit het brandstofsysteem te verspreiden.
V. Waarom heeft de unit een veerontwerp?
A. Het geavanceerde veerontwerp van het filter / de separator zorgt voor een positieve afdichting van het element om het filtratieproces effectief te verbeteren.
V. Waarom is het nodig om de brandstof te ontdoen van vocht en verontreinigingen voordat deze in pompen of injectiesystemen terechtkomt?
A. Water en vaste verontreinigingen kunnen de smerende coating van de dieselbrandstof op uiterst nauwkeurige injectiecomponenten verdringen en zo leiden tot slijtage, erosie, putjes in het oppervlak en eventueel drukverlies.