De Conrader NRP-A-1 terugslagklep voor de stuurklep combineert de functie van een stuurklep, keerklep en ontlastklep om een luchtcompressor continu te laten werken. Het wordt meestal gebruikt in gasaangedreven luchtcompressoren en zelfs in elektrische modellen.
Kenmerken:
- Deze gestuurde ontlastklep beschermt de pomp tegen druk tijdens het opstarten van de motor, waardoor de pomp niet wordt belast en de levensduur wordt verlengd.
- De stuurklep handhaaft een ingesteld drukbereik terwijl de motor tussen de cycli van de pomp door blijft draaien.
- Een ontlastklep daarentegen laat lucht ontsnappen (of laat lucht ontsnappen) om de druk die in de pomp wordt opgebouwd te verminderen. Het gebeurt meestal wanneer de perslucht in de pomp niet kan worden opgeslagen in de tank of het systeem wanneer de maximale druk is bereikt.
- De terugslagklep is toegevoegd om terugstroming te voorkomen wanneer de compressor druk opbouwt.
Veelgestelde vragen:
V. Wat is een poppet?
A. De NRP-klep is voorzien van een PTFE-schotel die de klepzitting tijdens de werking beweegt om te openen of te sluiten en vervuiling van de klepzitting voorkomt.
V. Wat is een O-ring?
A. De O-ring van de klep is gemaakt van Viton / Silicium en wordt gebruikt om vloeistof in de klep te blokkeren en vluchtige emissies te voorkomen.
V. Wat is de functie van een terugslagklep?
A. De terugslagklep van Conrader is een eenrichtingsklep die de stroming vrij in één richting laat stromen, maar als de stroming draait, sluit hij om de interne onderdelen tegen beschadiging te beschermen.