Kenmerken:
- Lovejoy L190-koppeling bestaat uit drie componenten; twee eenheden van L190 klauwkoppelingsnaven en spin van dezelfde serie.
- Lovejoy 68514412277 open-center spider is ontworpen voor koppeloverdracht tussen twee assen in toepassingen voor motion control of trillingsbeheersing.
- Door deze spin kunnen zowel de aandrijfas als de aandrijfas op korte afstand worden geplaatst.
- Deze Lovejoy-klauwkoppelingsspin is gemaakt van brons voor een uitstekende slijtvastheid en bescherming tegen vuil, olie, zand, vet en vocht.
Veelgestelde vragen:
V. Waarom wordt een spin gebruikt in een koppeling?
A. De spin bepaalt het koppel van een koppeling. Het beïnvloedt ook de reactie van de koppeling op temperatuur, trillingen, verkeerde uitlijning, chemicaliën en hoge snelheden.
V. Wat is een spin in een koppeling?
A. Lovejoy-klauwkoppelingen bestaan uit drie delen, dwz een inzetstuk van elastomeer dat bekend staat als een spin en twee metalen naven aan beide zijden. Deze drie afzonderlijke delen worden met behulp van een klauw van elke naaf tegen elkaar gedrukt, die beide afwisselend met de lobben van de spin worden gemonteerd om een Lovejoy-spinkoppeling te vormen.
V. Wat is de kleurbetekenis van Lovejoy-spinnen?
A.
- Zwart - 80 Shore Een hardheidsclassificatie voor uitstekende dempingseigenschappen.
- Geel - 92 Shore A hardheid ideaal voor hydraulische toepassingen.
- Rood - 95/98 Shore Een hardheidsclassificatie geschikt voor toepassingen met een hoog koppel.
- Groen - 64 Shore D hardheid voor vochtige omgevingen.
- Blauw - 92 & 95 Shore A hardheidsclassificaties voor chemische weerstand en hoge koppelmogelijkheden.
- Tan / Bronze - 55 Shore D hardheid voor chemische weerstand.
V. Wat is het verschil tussen Lovejoy-spinnen met een open centrum en een vaste kern?
A. Het ontwerp met open midden is geschikt voor nauwe BE-situaties (afstand tussen de uiteinden van aangedreven en aandrijfassen), waar de units zo dicht mogelijk bij elkaar moeten worden geplaatst. Dit ontwerp heeft echter geen ondersteuning over de volledige diameter, aangezien de poten van de spin alleen zijn verbonden door een dun stuk materiaal. Het heeft snelheidsbeperkingen tot 1750 tpm voor NBR en 3600 tpm voor urethaan / hytrel. Het ontwerp met een solide midden is daarentegen geschikt voor algemene krachtoverbrengingstoepassingen waarbij de BE-afmeting redelijk constant zal blijven en een geschikte opening kan bieden.